fredag den 17. juni 2016

BH syning DIY 3. del

I 2. del af denne DIY fik vi syet skålen. Nu skal vi til kroppen.
Altså hele den del under skålen og hele vejen rundt om kroppen på dig.

Vi starter med den midterste del.


Igen læg dem op så du har en højre og venstre  del, læg dem ret mod ret og sy dem sammen.


Se hvis du har været smart da du klippede/skar og tænkt over mønstret i din blonde, så får du nu effekten af det. her en blomst i midten.
Læg sømmen til hver sin side og sy med trestings sik sak ned igennem så du holder sømmen til hver side og stykket bliver fladt.

Find delen frem i tyl.


Læg tyldelen ovenpå og sy nu foroven, der hvor jeg har nålene siddende.

Vend rundt og stik igen med tre stings sik sak.


Sidste del af buen skal syes på, og igen skal du pakke sømmen ind, altså sørge for at lægge stof og blonder på hver sin side.


Stik igen syningen.


Sy også venstre del.


Nu har du den forreste del af kroppen, nu mangler vi kun at få den bagerste del på.
Denne del er for det meste uden tyl.

Pak også gerne her din søm ind, eller vend sømmen bagud og stik.



Sy modsatte side på sammen måde.

Nu har du kroppen færdig og er klar til at samle krop og skål.


Læg højre og venstre skål ind i hver sin buen og sikre dig at du har vendt det rigtigt.




Når du skal sætte skålen inde i buerne, så vær opmærksom på at der hvor du syr skal være lige ud for hinanden, ikke der hvor sømrummet er.


Ved ikke om det er til at se, men det er der hvor nålen sidder at de to stykker, skålen og buen skal passe sammen.

Tit er skålen lidt større end buen, dette er fordi det skal give dig ekstra volume i skålen, altså for at dit bryst kan være der. Dette ekstra stof, det skal fordeles forneden i buen, for det er der du har behov for den ekstra volume til brystet.



Håber du her kan se at min skål er lidt større end buen.

Her kan du se vigtigheden af at nålene sidder på denne måde. og ikke på tværs, Hvis de sad på tværs ville det være meget sværre kun at få nøjagtig det sømrum hvormed du har skåret bh'en.

Sy nu skålene på kroppen.


2 kommentarer:

  1. Cool, må lige samle mig mod inden jeg kaster mig ud i dette
    :O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du skulle prøve at sy en, det er ikke så svært, og nu har du vejledningen at gå ud fra. Jeg tegner gerne et mønster til dig efter en gammel god velsiddende bh af dine.

      Slet

Jeg bliver rigtig glad hvis du skriver en kommentar til mig.