søndag den 13. januar 2013

Så er jeg rundt

Helt rundt.

Kan I huske jeg fortalte om min julegave?? En 10 graders lineal.


Stoffet var købt, prøvesyning var gjort.

Nu skulle jeg bare i gang.


Der blev skåret en masse strimler i forskellig brede, syet sammen

Og skåret igen.


Til sidst var det "bare" at sy de 36 10 graders strimler sammen.

Det er her gjort.


Så nu mangler jeg at sy en rund i midten, men hvad så derefter???

Jeg ved det ikke rigtigt. Der skal selvfølgelig et stykke bagpå - grønt regner jeg med, men syr jeg dem sammen og vender ud af et lille hul og quilter, eller lægger jeg de to stykker over på hinanden og så med et bånd kanter hele vejen rundt, og skal det så være skråbånd, eller er det ikke nødvendigt??
Jeg ved det simpelthen ikke, jeg mangler lidt hjælp og hvis ikke må jeg bare kaste mig ud i det, og se hvad der sker ;-)


27 kommentarer:

  1. Den er fin. Hvis du vil sætte bånd rundt om, skal det være skråbånd. Ellers kan du ikke få det til at sidde pænt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det tænkte jeg nok, at båndet skulle tages på skrå.

      Tak for hjælpen.

      Slet
  2. Wauv…. Hvor er den sjov, sød og pæn og virkelig flot din dug. Jeg kan godt se, der mangler en kant eller gør der?
    Jeg tror, hvis det var mig, at jeg ville afslutte den med en kant af samme stof, som der skal være inde i midten. Men der er sikkert mange andre muligheder der også er flotte eller spændende.
    Du er godt nok skrap til at finde stof med nogle fine farver. Den bliver så super flot din dug.
    Knus fra Stella

    SvarSlet
    Svar
    1. Det havde jeg også tænkt på eller en sort kant, havde jeg også overvejet.

      Kram

      Slet
  3. Jamen for pokker da Marlene.... Det ser bare godt ud.
    Forstår ikke helt din tvivl, da vi snakkede sammen :O)
    Du er klogere på det område end mig, så jeg kan ikke hjælpe dig med nogle idéer, men jeg glæder mig til at se det færdige resultat.

    SvarSlet
  4. Hvor er det tæppe bare blevet smukt !

    SvarSlet
  5. Hvor er din dug blevet flot, den oser af forår.
    Jeg tror jeg ville sy bagside på (og evt. mellemfor ) og vende den ud gennem hullet i midten og sy midterdutten på til sidst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, selvfølgelig, det er da det jeg gør. Tusind tak, lige den hjælp jeg manglede. Nu kan jeg komme videre.

      Slet
  6. Hvor er den blevet smuk, glæder mig til at se den færdig.

    SvarSlet
  7. Wauv.... Jaamen hvor er det flot. Det ser skidegodt ud - både mønster og stof.
    Altså hvor er du flittig.
    Knus Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Hanne. Flittig ved jeg nu ikke, jeg har været mange dage om det, men lidt hver dag giver jo også resultat til sidst ;-)

      Kram

      Slet
  8. Hvor er det bare smukt. Foreslag: Du ved de der araber puder med fyld, så det enten bliver en pude eller en gulv pude. Kunne jeg forestille mig ville være flot.

    Har du slet ikke fået hjælp til det ? Det er skisme flot.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, ja sådan en pude kunne være sjov og flot, det må blive den næste, denne her skal altså ende som dug ;-) Men slet ingen dum ide, og tror bestemt, jeg vil føre den ud i livet. Om ikke andet vil de to små vovser elske sådan en pude ;-)

      Slet
  9. Hold da op hvor er den flot. DEn og linialen må du altså snart vise mig. :-)

    SvarSlet
  10. Kors i hytten hvor ser det hamrende godt ud!
    Milde monster, hvor flot...du er da godt nok modig bare at springe i med hovedet først - men hold da op hvor blev det flot :-)
    Når du skal kante det til sidst så skær endelig dine lukkekants strimler - på skrå - for at få dem pænt rundet langt den runde kant.
    Knus fra Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Helle.

      Ja, tænkte nok at en evt. lukkekant skal skæres på skrå men tror jeg bruger løsningen som Bedstes patchwork foreslog, den løsning tiltaler mig.

      knus

      Slet
  11. Spændt på at se hvad du vælger at gøre :)

    SvarSlet
  12. Nøj, nøj, nøj!
    Respekt! Jeg er virkelig imponeret og det ser bare SÅ godt ud!
    Glæder mig til at se hvordan du afslutter den :)

    SvarSlet
  13. Hatten af! - eller altså først på med den.
    Det er jo helt vildt flot!
    Kunne godt som Lis se den som en kæmpe pude foran fjernsynet.

    SvarSlet
  14. Den er da bare vildt flot :)
    Mit forslag var at vende den ud gennem midten, altså uden kant, men det havde Bedste også forslået så jeg så :) spændt på at se den færdig.

    :)
    Inge

    SvarSlet
  15. Hej Marlene, har været på kursus hos Anne-Pia Godske og hun viste os nogen tæpper som hun havde syet med 10 graders linealen, hun vender også ud gennem midten og applikere så et rundt stykke stof på (lige bukket over et stykke pap, så det er knivskarpt). Har lige et spørgsmål, da jeg kan se at du har dem på skrå, har du så et billede af de sammensyende strimler og din første skæring (hvilken vinkel startede du med) eller er det bare at prøve sig frem?
    Knus Susanne
    sblomst@hotmail.com

    SvarSlet

Jeg bliver rigtig glad hvis du skriver en kommentar til mig.